Professional Marketer ၁ ယောက် အတွက် မရှိမဖြစ် လိုအပ်ချက်များ


အရင်ဆုံး စကားချပ် အနေနဲ့ Strategy frameworks တွေ Theories တွေက ဒီ ပင်မ ကျောရိုးပေါ်မှာ ရှိတယ်ဆိုပေမယ့် ဒီ Frameworks တွေ ဘယ် လောက်တူတူ မတူညီတဲ့ Organization Culuture တွေ မတူညီတဲ့ Industries တွေ ကို ရောက်တဲ့အခါမှာ လုပ်ငန်း အ တွေ့အကြုံ ဘယ် လောက် ရှိရှိ အခက်အခဲမျိုးစုံကို ကြုံတွေ့နိုင်ပါသေးတယ်။ ဒီအတွက် ကြောင့် ကျွန် တော်က Marketing Professional လုပ် နေတဲ့ ညီအကို မောင်နှမ တွေ အတွက် Learning Curve ကို Shorten လုပ် ပေးတယ် ပြောပြော Marketing Hack or Tips လို့ ပဲ ပြောပြော အလုပ်လုပ်ရတဲ့အခါမှာ Marketer ၁ ယောက် အ နေနဲ့ ကော Startups တွေ လုပ်ခဲ့ဖူးတဲ့ Business Founder ၁ ယောက် အ နေနဲ့ လိုအပ်တဲ့ လိုအပ်ချက် လေးတွေကို Sharing လေးတွေ လုပ် ပေးချင်ပါတယ်။ 

ဒါကြောင်မို့ မိမိရဲ့ Vertical Skill Set ကို Expand လုပ်ဖို့ဆိုရင် ကြော်ငြာလေး ၁ ခု ဖန်တီးပြီးတော့ Boosting လေးတွေ လုပ် နေရုံနဲ့ တော့ မပြီးဘူးနော်။ ဒီတော့ ကိုယ့်ရဲ့ Professional Skill Set တွေကို အဆင့်မြှင့်ဖို့ လိုနေပါပြီ။ ဘာတွေ လိုအပ်လဲဆိုတော့ 

၁။ ကုမ္ပဏီယဉ်ကျေးမှု (Organizational Culture)

ကိုယ့်ကုမ္ပဏီရဲ့ ရည်မှန်းချက်၊ တန်ဖိုးထားမှုတွေနဲ့ ကိုယ့်ရဲ့ လုပ်ရမယ့် အလုပ်က ဘယ်လိုကိုက်ညီနိုင်မလဲ? ? 

ဥပမာ - KFC ရဲ့ "မိသားစုဝင်တိုင်းအတွက်" ဆိုတဲ့ Message က သူတို့ Company Cultureကို တည် ဆောက်ထားတာမျိုး။ 

Actions : Comapy ရဲ့ Vision, Missions နဲ့ Values တွေက ဘယ်လို Directions တွေ ရှိတာ၊ Company အတွင်းက လူတွေနဲ့ ခဏခဏတွေ့ပြီး သူတို့ဘာတွေတန်ဖိုးထားလဲဆိုတာ နားလည်အောင်လုပ်သင့်ပါတယ်။


၂။ Brand ၁ ခုရဲ့ ရှိသင့်တဲ့ အနေအထား (Brand Positioning)

ကိုယ့် Brand က ဈေးကွက်ထဲမှာ ဘယ်နေရာမှာရပ်တည်မလဲဆိုတာ ရှင်းရှင်းလင်းလင်းသိဖို့လိုတယ်။ မိမိ Brand အ နေဖြင့် Porter's Adaptation ကိုပဲ သုံးမလား ? Mass Vs Niche အရ Cost Leadership or Differentiation ကိုပဲ သုံးမလား အဆင် ပြေတာကို အသုံးပြု ရှင်းလင်းထားဖို့ လိုအပ်ပါမယ်။

ဥပမာ - RedBull က "Energy Drink တွေထဲမှာ Premium ဆုံး" ဆိုတဲ့ Positioning သည် Mass Vs Niche ထဲကမှ Cost Vs Differentiatio Quadrant မှာ Positioning ၁ ခု ရယူထားသလိုမျိုး။

Actions : 3C's key competencies ကို Build လုပ်နိုင်ဖို့ Customers နဲ့ သင့်ရဲ့ကြား Competitor ကလည်း သင့်အတိုင်း offer လိုက် မ ပေးနိုင်တာမျိုး အ ခြေ နေရှိတဲ့ Sweetspot ကို ရှာပြီးမှ မိမိ ဘယ် နေရာမှာ ရပ်တည်ချင်တယ်ဆိုတာကို Clearly define လုပ်ထားတာမျိုး။


၃။ ဗျူဟာချမှတ်ခြင်း (Strategic Planning)

Vision က အရင်ဆုံးလိုအပ်ပါတယ်။ Overnight အတွင်း ပြောင်းလဲနိုင်မယ့် အရာမျိုး မဟုတ် ပေမယ့်အနီးစပ်ဆုံး အချိန် အတိုင်းအတာ တခုအတွင်း ရောက်သင့်တဲ့ အမြင်မျိုးထားရှိပြီး ဒီ အ ခြေ နေကို ရောက်လာဖို့အတွက် လုပ်သင့်လုပ်ထိုက်တဲ့ Missions ၁ ခု ချင်းစီတိုင်းမှာ Values များ သတ်မှတ်ထားဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။

ဥပမာ - ကိစ္စ သေးသေးလေး အ နေနဲ့ ပြောရရင် "၃လအတွင်း Facebook Page Engagement ၂၀% တိုးအောင်" ဆိုတဲ့ ရှင်းလင်းတဲ့ Target ကို Vision အရ Set လုပ်ပြီး ဒီ Target achieve ဖြစ်ဖို့အတွက် လုပ်ရမယ့် Tasks တွေကို ဆောင်ရွက်တာမျိုး။

Actions : လစဉ် Marketing Meeting တွေမှာ Data တွေကြည့်ပြီး မိမိ သွားချင်တဲ့ Visionary Goals တွေ အတွက် လုပ်ရမယ့် Strategic Missions တွေကို align လုပ်သင့်ပါတယ်။


၄။ ဇာတ်အိမ်ခိုင်မာအောင် တည်ဆောက်ခြင်း (Brand Storytelling)

Markteing သမား တိုင်းရဲ့ Creativity Skills ကို Talent ရှိ မရှိ အစမ်းသင့်ဆုံး အပိုင်းက ဒါပါပဲ။ ရုပ်ရှင် ဇာတ်ကား ၁ ကား ရိုက်သလိုမျိုး ချစ်ကြိုက်ကွဲငြား အ ပေါစား ၁ ကား ရိုက်ရင် တောင် storybook အ နေနဲ့ ဘာဖြစ်ပြီးရင် ဘာဖြစ်ဆိုပြီး ပြင်ဆင်ရသလိုမျိုး မိမိ Brand ကိုလည်း ဇာတ်အိမ် အခိုင်အမာ ဖွဲ့စည်းထားတဲ့ လူတိုင်းအတွက် Emotional attach ဖြစ်နိင် စေမယ့် အ ကောင်းဆုံးသော stories တွေကို ဖန်တီးထားဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။

ဥပမာ - Dabur က သူ့ရဲ့ products တွေကို "သဘာဝဆေးဖက်ဝင်ပစ္စည်းများ" ဆိုတဲ့ Storyline ၁ ခုနဲ့ အခိုင်အမာဖွဲ့စည်းထားပြီး ဒီ products တွေရဲ့ RAW stage က နေ သုံးစွဲသူတွေ အတွက် ဘယ်လို အကျိုးရှိနေပါပြီဆိုတဲ့ Story-telling Campaign တွေလိုမျိုး။

Actions : ကိုယ်ဖန်တီးမယ့် Brand ရဲ့ Story သည် ဘာကြောင့် ဖြစ်သင့်ပါတယ်၊ ဘယ် အချက် ကြောင့် မိမိ consumers တွေက ဝယ်ယူသင့်ပါတယ် ဆိုတာကို "5 Whys Analysis" နဲ့ Rootcause အ ကြောင်းအရာ ဖြစ်တဲ့ အထိ ဖော်ထုတ်သင့်ပါတယ်။


၅။ ထုတ်ကုန်အသစ်တီထွင် (Product Innovation)

ကိုယ် ရောင်းမယ့် ပစ္စည်းက တကယ် Customers တွေရဲ့ နေ့စဉ်ပြဿနာတွေထဲက အ ကြောင်းအရာ တခုခုကို ဖြေရှင်းပေးနိုင်မယ့် Products or Services မျိုး ဖြစ်သင့်တယ်။ ဒါမှမဟုတ် သူတို့ အတွက် အဆင် ပြေ နေတဲ့ Solution ၁ ခုခုကို ပို ကောင်းအောင် လုပ်ပေးနိုင်တဲ့ Product or Services ဖြစ်သင့်ပါတယ်။ 

ဥပမာ - Oppo ဖုန်းတွေ Myanmar ဈေးကွက်အတွက် Camera Feature တွေကို ပိုပြီးအလေးထားတာ။ Oppo က Myanmar Market Needs ရဲ့ အ ရေးအကြီးဆုံး ဖြစ်တဲ့ Selfie behaviors ပေါ် မူတည်ပြီး သူတို့ Phone ရဲ့ Camera မှာ Editing features တွေ ကို ထည့်သွင်ပေးထားတာမျိုး။ 

Actions : R&D ဌာနနဲ့ ခဏခဏတွေ့ပါ။ Product Marketing Team နဲ့ brainstorm လုပ်ပြီး Product ရဲ့ USP (Unique Selling Point) ကိုရှာပါ။ 


၆။ ဆုံးဖြတ်ချက်ချဖို့ အခိုက်အတန့်လေး (Purchase Moment)

Customer Journey Mapping အရ မိမိ လုပ်ငန်းမှာ စားသုံးသူဖြစ်လာမယ့်သူရဲ့ funnel ထိပ် အ ခြေ အ နေက နေ တဆင့်ခြင်းဆီ ဘယ်လို channel တွေက နေ မိမိ လုပ်ငန်းဆီ ရောက်လာပြီး ဝယ်ယူမှု အဆုံးသတ်သွားလဲ ဆိုတာရယ်၊ အသုံးပြုပြီး Feedbacks or next purchase ပြန်လည် ပြုလုပ်တဲ့ အချိန် အစရှိတဲ့ situations တွေ ရဲ့ status တဆင့် ချင်းစီကို လေ့လာပြီးတော့ သူတို့နဲ့ ထိတွေ့နိုင်မယ့် Communication Channels တွေကို ပြင်ဆင်သင့်ပါတယ်။ 

ဥပမာ - Coca Cola ရဲ့ O2O Campaigns တွေ ဖြစ်တဲ့ "Share A Coke" လိုမျိုး Online ကော Offline Activities တွေမှာ ချိတ်ဆက် အသုံးပြုလို့ ရမယ့် QR Code ကို Main and Secondary Packaging တွေက နေ တဆင့် ချိတ်ဆက်ပြီး Consumers တွေရဲ့ Experiences တွေကို ဆန်းသစ် တီထွင်ထားတာမျိုး။

Actions : Integrated Marketing Plan လုပ်ပါ။ Paid Media, Owned Media, Earned Media နဲ့ Shared Media တွေရဲ့ တကယ် လက် တွေ့ အသုံးပြုမှု တွေကို ကောင်းမွန်စွာ စီမံခန့်ခွဲပါ။ Testing Campaign တွေဆိုရင်လည်း A/B Split Test အ နေနဲ့ မတူညီတဲ့ ရလဒ် တွေဖြစ်လာဖို့ Channels တွေကို ခွဲပြီးတော့ စီစဉ်ပါ။  


၇။ စားသုံးသူ အတွေ့အကြုံ (Customer Experience) 

 Marketing အတွက် posts တွေ သာ တင် နေတာ Consumers/Customers တွေရဲ့ voices တွေကို ကော နားထောင်/ကြည့်ရှူရဲ့လား ? Positive or Negative Sentiments တွေကို Analysis or Studies လုပ်ဖြစ်လား ? ဒါတွေကို လုပ်မှသာ real feedbacks တွေက နေ တဆင့် မိမိ Brand/Company ရဲ့ အ ခြေ နေ အစစ်မှန်ကို နားလည်မှာ ဖြစ်ပါတယ်။ 

ဥပမာ - Zappos Company က Customers တွေကို အခက်အခဲ တစုံတရာကြုံတိုင်း ေသချာ နားေထာင် ေပးပြီး ပြန်လည် ေဖြရှင်းနိုင်မယ့် positive solutions ေတွ ေပးတာမျိုး။

Actions : မိမိ လုပ်ငန်းနဲ့ ပတ်သက်တဲ့ Customer Touchpoints တိုင်းက ရတဲ့ Feedbacks တွေ Data တွေကိုလေ့လာပါ။ ဥပမာ Social Media Comments, Messages, Voice calls အစရှိတာတို့ အပြင် CSAT, NPS အစရှိတဲ့ Surveys တွေက နေတဆင့် အချက်အလက် တွေကို ခွဲခြမ်းလေ့လာဖို့လိုပါတယ်။


၈။ စွမ်းဆောင်ချက်များ ၏ ရလဒ် (Business Results of Marketing)

Input တိုင်းအတွက် Output ဆိုတာ ရှိစမြဲပါပဲ။ ဒါကြောင့် မိမိ Marketing Campaigns တိုင်းရဲ့ performance ကို appraise လုပ်ဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။ 

ဥပမာ : Ecommerce Giants တွေဖြစ်တဲ့ Alibaba, Lazada, Shopee အစရှိတဲ့ platforms တွေရဲ့ 11.11 Campaign ROI တွေကို ကြည့်ရင် Marketing Effectiveness and Effificiency ကို သုံးသပ်နိုင်မယ့် Funnel metrics တွေကို layer by layer report တင်တာမျိုး။

Actions : အလွယ်တကူ အ ေနနဲ့ Google Looker Studio ကို အသုံးပြုပြီး Marketing Funnel Top layer က နေ အောက်ဆုံး Bottom Layer ရဲ့ Loyal status တွေအထိ Marketing Attribution Models ေတွ ဖြစ်တဲ့ RACE (Reach, Act, Convert and Engage) သို့မဟုတ် AIDA ရဲ့ (Awareness, Interest, Desire and Actions) အဆင့်တွေကို ဖော်ပြတဲ့ metrics တွေကို အသုံးချပြီးတော့ သုံးသပ်သင့်ပါတယ်။ 


နိဂုံးချုပ် (Conclusion )

မြန်မာနိုင်ငံတွင် အောင်မြင်သော marketing လုပ်ငန်းစဉ်များအတွက် Strategy နှင့် Execution တို့အကြား ချောမွေ့စွာ ပေါင်းစပ်နိုင်ရန် လိုအပ်ပါတယ်။ ဒါပြင် ဒေသတွင်း Consumer Insights များနှင့် Cultural or Behavioral Insights နားလည်မှုများကို အခြေခံကာ Brand Positioning ပြုလုပ်ရမည်ဖြစ်ပြီး Consumer Behaviors အလိုက် ပြောင်းလဲနိုင်စွမ်းလည်း ရှိမှ တော်ကာကျမှာ ဖြစ်ပါတယ်။ 

နောက်ဆုံးမှာတော့ Data-Driven Decisions များဖြင့် Customer-Centric Approach ကို အသုံးပြုပြီး ROI ကောင်းမွန်စွာ ရရှိလာမှာပဲဖြစ်ပါတယ်။ Global နည်းလမ်းများနှင့် Local အခြေအနေများကို ဟန်ချက်ညီစွာ ပေါင်းစပ်နိုင်မှသာ မြန်မာ့ဈေးကွက်တွင် အမြဲတမ်း အသာစီးရယူနိုင်မည်ဖြစ်တာကြောင့် အားလုံးပဲ ဒီ sharing လေးက နေ အသုံးပြုနိုင်မယ့် tools တွေကို နားလည်ပြီး အကျိုးဖြစ်ထွန်းနိုင်ကြပါစေ။

Comments

Popular posts from this blog

ကျွန်တော်လေ့လာမိသမျှ Digital Marketing (အပိုင်း-၁)

Digital Marketing Plan တစ်ခုဆွဲ ဖို့ ဘာတွေလိုမလဲ ? [ကျွန်တော်လေ့လာမိသမျှ Digital Marketing (အပိုင်း-၃)]

📣 စကားပြောသော Data များ [Data Dashboard to Storytelling Improvement]