๐ฃ แ แားแြောแော Data แျား [Data Dashboard to Storytelling Improvement]
แแေ့แေแ်แှာ แိแိแုแ်แแ်းแဲ့ แแ်แแ်แဲ့ Consumers แွေ แဲ့ แกแျแ်แกแแ် แွေแို แแ်แို แ ုแောแ်းแแှแ်း แแိแို့ แกแแ်แြုံแေแဲ့ แူแွေ၊ แီ แกแျแ်แกแแ် แွေ แแ်แแ် แှိแแ် แောแ်แှ Data-Driven Actions แแแို แแ်แို แြောแ်းแဲ แแแဲ แแ်แဲแေแြแူแွေ แို แော်แော်แျားแျား แွေ့แြแ်แာแแါแแ်။
แီแော့ แိแိ แှာ แแှိแို့แဲ แြแ ်แြแ ်၊ แှိแာแို့ แแ်แို แกแုံးแျแแ် แောแ်းแแဲแိုแြီး แ แ်းแ ားแေแူแွေ แกแွแ် แီ sharing แေးแ แกแုံးแแ်แแ် แแ်แါแแ်။ แေแ်แ แားแဲ့แိုแแ် แော့ Data Dashboard to Data Storoytelling แกแွแ် Sharing แေး แ แု แေါ့ !
๐ Data Dashboard แို แာ แာแဲ ?
Data Dashboard แိုแာ Business แ แု แို แောแ်းแွแ်แ ွာ แแ်แแ်แိုแ်แกောแ်แို့ แกแျိုးแှိแ ေแแ့် แိုแ်းแာแျแ်แွေแို แแ ုแแ แ်းแဲ แော်แြ แေးแဲ့แกแာแို့ แှแ်แူแားแို့แแါแแ်။ แฅแแာ แားแောแ်းแแိုแေါ့ .. แားแแာแกแွแ် แားแแ ီး แိုแာแแီးแို แောแ်းแွแ်แ ွာ แောแ်းแှแ်แိုแ်แแ့် แกแျแ်แแ်แွေแို แိแှိแို့ แกแြแ်แှုแ်း၊ แီ၊ แေ၊ แေ၊ แိုแ် แกแ แှိแဲ့ แกแျแ်แွေแို แแေแာแဲแแေ แ ုแ แ်းแြီးแော့ แြแ့်แှူแိုแ်แแိုแျိုးแေါ့ ။
แီแော့ Dashboard แဲ့ แแ်แแ်แြီး Business แိုแ်း แွแ်แူแ ွာ แားแแ်แိแ်แแ့် Marketing แกแိုแ်း แဲ့ แฅแแာแေးแွေแိုแဲแกแแ် แแ်းแ แ ်แြแ့်แြแာแေါ့။
๐ Marketing Dashboard แိုแာแာแဲ ?
Marketing Dashboard แိုแာ Marketing performances metrics แွေแို แกแျိုးแแ် แောแ်แှု แแ် แောแ် แှိแဲแိုแာแို แแ်းแ แ ်แိုแ် แกောแ် แแ ုแแ แ်းแဲ แกแျแ်แกแแ် แွေแို แော်แြแားแဲ့ แกแာแါแဲ။
๐ Executive Dashboard : Revenue, ROI, spend vs. sales, ROAS (Return on Ad Spend) แกแ แှိแဲ့ Business Values แွေแို แော်แြ แေးแိုแ်แဲ့ Dashboard แျိုး။
๐ Customer Journey Dashboard : AIDA (Attention, Interest, Desire to Action) stages แွေ แกแိုแ် แိုแ်းแာแိုแ်แဲ့ Funnel Analysis Dashboard แျိုး။
๐ Campaign Dashboard by Channels : Campaign แ แု แဲ့ แိแောแ်แှုแို แော်แြ แေးแိုแ်แဲ့ CPM, CTR, CPC, leads, conversion rate แกแ แှိแဲ့ Performance Metrics แွေแို แော်แြ แေးแိုแဲ့ Dashboard แျိုး။
๐ Social Media Dashboard : Reach, engagement, follower growth, influencer performance แกแ แှိแဲ့ Viral and Reputaton Social Values แွေแို แော်แြ แေးแိုแ်แဲ့ Dashboard แျိုး။
๐ Ecommerce Dashboard : แ แေ့ แေแ်แဲ့ Online แแ်แူแှုแှာ แก แေးแြီးแဲ့ Shoppers to Buyers stage แွေ แို track แုแ်แိแ်แဲ့ Traffic sources, sales by SKU, cart abandonment, repeat purchase rate แกแ แှိแဲ့ Performance metrics แွေแို แော်แြ แေးแိုแ်แဲ့ Dashboard แျိုး။
แกแ แှိแဲ့ Dashboard แေါแ်း แောแ်းแြောแ်แောแ် แောแ်แို แกแုံးแြုแแ့် Decision Makers or Readers Level แွေ แกแိုแ် แွဲแြแ်း แ ိแ်แြာแြီး แို แกแျိုးแှိแกောแ် แแ်แီးแိแ်แါแแ်။
๐ แီ Dashboard แွေแို แแ်แို แแ်แီးแြแแဲ ?
Excel แျွแ်းแျแ်แူแွေแกแေแဲ့ Pivot Table แแ แို့ Professional Tools แွေ แြแ ်แဲ့ Power BI, Amazon Quicksight, Tableau, Google Looker Studio แกแုံး แိုแกแ်แแို แျွแ်းแျแ်แှု แกแေါ်แူแแ်แြီး แแ်แီးแို့ แแဲ့ Data Analysis and Dashboard Tools แွေ แกแျားแြီးแှိแါแแ်။
แီ Tools แွေ แแျွแ်းแျแ်แေးแแ်แแ်း แแူแါแဲ့ Canva แဲ့ Google Sheet แောแ် แားแแ်แแ် One-Time Dashboard แแ်แီးแို့แแိုแ်แါแေးแแ်။ แါแေแแ့် Long-term sustainability แဲ့ Data Consistency แกแျแ်แွေ แိုแော့ แกแွแ်แแ် แกားแแ်းแွားแိုแ်แာแြောแ့် แกแြဲแแ်း แြแ်แแ်แို့ แกแျိแ် แกแแ်းแေးแေแแါแိแ့်แแ်။
๐ Dashboard แွေ แแ်แီးแိုแ်แုံแဲ့ แုံแောแ်แြီแား ?
No แို့ แြောแို့ แแါแแ်။ แီ Data แกแျแ်แกแแ် แွေแို แော်แြแုံแောแ်แဲ့ What Happened แို့แေါ်แဲ့ แြแ ်แျแ် แေแဲ့ แกแာ แွေ แောแ်แိုแာ แားแแ်แြီး Why Happened แို့ แေါ်แဲ့ Data แ แေ แေးแဲ့ Wisdom (Actionable Advises) แกแแ့်แွေแို แ แောแ် แိုแ်แေးแါแူး။แါแြောแ့် Data Dashboard แ แေးแဲ့ What Happened Stage แกแြแ်แိုแှ Why Happened Stage แို แောแ်แာแို့แกแွแ် Data Storytelling แกแြေแေ แွေแို แแ်แီးแို့แแ်း แိုแกแ်แါแแ်။
๐ง Data Storytelling แိုแာแာแဲ?
Data Storytelling แိုแာแ แแแ်แแ်းแော့ Raw Stage แဲ့ แกแျแ်แกแแ်แွေแ แေ Actionable Advises แို့ แေါ်แဲ့ Insight stage แို แောแ်แာแို့ แกแွแ် แแ်แှူแူแွေแို แกแျိแ်แို แกแွแ်း แားแแ် แกောแ် Articulate แုแ် แေးแိုแ်แြแ်းแဲ แြแ ်แါแแ်။
แฅแแာ –
Raw Data แกแေแဲ့ แိုแแ် ❌ “Website bounce rate แ 70% แါ” แိုแာ data แแ ်แုแါ။
แါแေแแ့် Data Storytelling แှာ ✅ “Visitors แกแျားแ ုแ product detail page แှာ 10 seconds แแ့်แြแ့်แြီးแွแ်แြแါแแ်။ แိုแဲ့แို့ page speed แแောแ်းแာแဲ့ UX แแောแ်းแာแြောแ့် แြแ ်แိုแ်แါแแ်” แိုแာแျိုး relevant data combination แဲ့ possible scenario assumption แို แေါแ်းแ แ် แแ်แီး แိုแ်แဲ့ แာแာแแ် แ แု แဲ แြแ ်แါแแ်။
แแแ်แแ်းแော့ “Not just what the data says, but what it means — and how it impacts the business.” แိုแာแို แြောแေးแိုแ်แာแျိုး แို แိုแိုแါแแ်။
๐งต แာแြောแ့် แီ Data Dashboard & Storytelling แ แ แု แုံးแေါแ်းแ แ် แกแုံးแျแိုแ်แို့ แกแေးแါแာแဲ ?
๐ Business Decision แွေแို Informed Decision แกแြแ ် แြောแ်းแဲแိုแ်แို့ แกแွแ်
๐ แแ်แกแာแွေแ แกแုแ်แြแ ် แေแြီး แแ် แกแာแွေแ แกแုแ်แြแ ်แ แေแဲ แို แိแှိแားแแ်แို့แกแွแ်
๐ Scale แုแ်แแ့်แဲ့ Actions แွေแို แို invest แုแ်แိုแ်แြီး Stop แုแ်แแ့်แဲ့ Actions แွေแို แျแ်แျแ်း แแ်แแ့်แိုแ်แို့แกแွแ် แกแ แှိแဲ့ แกแေးแြီးแဲ့ Decisions and Actions แွေแို แြုแုแ်แိုแ်แို့แกแွแ် แီ Data Dashboard and Storytelling Skills แ แုแုံး แ แกแေးแြီးแါแแ်။
๐ Conclusion and Key Takeaways
Data Dashboard to Data Storytelling แกแွแ် แก แေးแြီးแုံး Stages แွေแ Data Collection -> Dashboard Building -> Storytelling แြแ ်แို့ แกแแ့်แแ့်แိုแกแ်แါแแ်။ Sometimes Data Collection Process แှာแแဲ แ แှားแွแ်းแဲ့ Methods แွေแာ แြแ ်แဲ့แแ် "Garbage IN / Garbage OUT" แို့แာ แြောแို့ แกแိ แြแ ်แွားแိแ်แာแို့ แกแူး แแုแြုแแ့်แဲ့ แกแျแ် แွေแို့ แြောแို့ แแါแแ်။ แီ แแေါแ်แေแာ့ แောแ်းแဲ့แกแျแ် แေးแွေแဲ แှာแွေ แกแြံแေးแားแာแို့ แောแ်แျแแ် Negative impact แဲ့ Cons แกแျแ်แေးแွေแိုแแ်း แแ့်แွแ်း แေးแိုแ်แို့ แြိုးแ ားแွားแါ့แแ်။
๐ฃ Special Hint แกแေแဲ့แ แော့ แแ ်แါแแေ dashboard แแ ်แုแ CEO แဲ့ แေးแွแ်း แ แုแို แแ ်แုแဲแြေแို့แแ်းแုံแောแ်แแ်แါแแ်။ ๐
แိแ်แွေแို့แแ်း แိแိ แုแ်แแ်းแှာ Dashboard แွေแို แแ်แီး แกแုံးแြုแေแြแြီแား ? แแ် Tool แွေ แို แกแုံးแြု แြီး แแ်แို แกแျိုးแแ် แောแ်แှုแွေแို แแှိแေแြီแဲแိုแာ แกแျแ်းแျแ်း แေแျှแ แกောแ် Comment แှာแแ်แြောแြแါแฆးแော်။
Comments
Post a Comment